pondelok 6. júla 2015

Suzanne Collins - Hry o život part 2

2. Catching Fire / Skúška ohňom
Kniha je rozdelená na časti :
Iskra
Hry štvrťstoročia
Nepriateľ

Obsah:
Katniss Everdeen a Peeta Mellark napriek porušeniu pravidiel prežili 74. Hry o život a zvíťazili. Katniss sa vrátila k rodine a k svojmu dobrému priateľovi Galovi. Doma ale vôbec nie je nič také, ako si predstavovala. Do vzťahu s Galom sa vnieslo napätie. Gale sa vyjadrí, že Katniss miluje, ale ona nemá jasno v tom, čo k nemu cíti. Medzi ľuďmi sa navyše šepká o vzbure, ktorú mohli spôsobiť ona a Peeta. Katniss na svoje zdesenie zisťuje, že nevedomky spôsobila viacero problémov a to hlavne kvôli tomu, že spôsobili zmenu v pravidlách hry a zároveň aj počas turné víťazov. V 11. obvode Katniss prednesie o Rue, svojom spojencovi v Aréne, také dojemné slová, že ľudia jej vzdajú verejnú poctu, čo sa prieči praktikám Sídla. Starý muž, ktorý to tiež spôsobil, bol mierotvorcami zavraždený, ten istý osud čakal aj ďalších. Prezidentovi Snowovi sa táto situácia vôbec nepáči a tak pri príležitosti tretieho štvrťstoročia hier dal zorganizovať ďalšie jedinečné hry. V nich sa do Hier súťažiaci nebudú žrebovať spomedzi obyčajných teenagerov ako je bežne praxou, ale len spomedzi doterajších víťazov Hier. A nakoľko Katniss je jedinou žijúcou ženskou víťazkou v 12. okrese, je jej jasné, že Hier sa musí zúčastniť aj ona. Rovnako chápe, že je to taktika prezidenta Snowa, ako sa jej zbaviť.
Pri 75. hrách sa Katniss a Peeta teda opäť vracajú do arény a v nej vznikne spojenectvo medzi nimi, Finnickom (výhercom 65. hier, najmladším víťazom, vyhral ako 14.ročný ), Mags (výherkyňa 9 – 11. hier), Johannou (71. hry) a ďalšími dvoma predchádzajúcimi víťazmi Wiress a Beetee. Wiress zistí, že celá aréna je navrhnutá ako veľké "hodiny" a každú hodinu prichádzajú nové hrozby. Počet vyvolených tým aj veľmi rýchlo klesá, no nie dostatočne rýchlo, aby došlo iba k jednému víťazovi. Vďaka Beeteemu sa Katniss podarí s energiou nabitým šípom silové pole arény rozbiť.K záveru sa Katniss napokon zobudí vo vznášadle. Zistí, že Plutarch Heavensbee (hlavný nový organizátor hier) je v skutočnosti jeden z rebelov a skoro polovica vyvolených boli spojenci rebelov. Spoločne im išlo o to, aby Katniss zostala nažive, pretože ona je "drozdajka" – symbol revolúcie v Paneme. Zlá správa je ale, že ďalší súťažiaci – Enobaria, Peeta a Johanna boli unesení sídlom a 12. obvod (jej vlasť) je celý zničený...

Môj názor :
Pokračovanie rozpísanej série Hry o život. Už v predchádzajúcej prvej časti som spomínala, že k filmu a knižke som sa dostala úplne náhodne ( potom ako ma bolel zub). Teraz by som chcela bližšie napísať k samotnej zbierke, ktorá obsahuje všetky tri časti v jednej hrubej knihe. Kniha je veľmi veľká a naozaj ťažká, a to bol aj jeden z dôvodov, prečo ma spočiatku neoslovila, lebo predstava, že by som všade mala chodiť s takou veľkou knižkou bola odstrašujúca. (Nakoniec som si ju však aj tak brala všade so sebou, až pokým som ju celú neprečítala. ) Ale čo sa týka samotného obalu knižky Hry o život, tak ten bol naozaj dobrý. Predná strana sa po zmene uhlu držania mení, čiže tam máme stále inú prednú stranu obálky knihy. Navyše, čo ma naozaj zaujalo bolo to, že samotné hrany strán knihy sú čierne ( nie vo vnútri knihy ) a to sa nevidí, často. Preto, čo sa týka dizajnu je tá kniha spravená veľmi dobre. Autorka podľa mňa veľmi zaujímavo rozdelila knižku do troch dielov, každý diel má 3 hlavné časti a každá táto časť obsahuje 9 kapitol, čiže dokopy je to na každú knižku 27 kapitol. V druhej časti sa mi páčili niektoré momenty v knihe, ktoré boli na šťastie zachytené aj v samotnom filme.

Čo ma zaujalo na knižke :

1. Keď Gale vyznal Katniss lásku a povedal jej, že ju ľúbi a o na to odpovedala "ja viem" miesto toho, aby povedala, že "aj ja teba". Tým pádom to celý čas vyzeralo tak, že Katniss ešte nie je celkom rozhodnutá koho si chce vybrať. Hoci sa na Gala tak veľmi tešila, nebola mu schopná povedať "Ľúbim ťa".
2. Obetovanie sa Mags. Ako sa rozhodla, že bude lepšie ak Finnick vezme Peetu a nie ju. Pre Finnicka to bola veľká strata, ale predsa sa rozhodol, že bude pomáhať Katniss a Peeťovi.

3. Keď Peeta a Katniss spolu sedeli na pláži a rozprávali sa. Peeta Katniss povedal aká je pre neho dôležitá a že ona je tá, čo sa musí zachrániť, lebo ju doma čaká Prim, mama a Gale. Ukáže jej prívesok, ktorý nosí na krku aj s ich fotografiami. A nakoniec Peeta ešte dodá, že on by nikomu nechýbal, načo Katniss podotkne, že jej by chýbal a, že ona ho aj potrebuje a konečne sa pobozkajú bez toho, aby to predstierali pred kamerami.

K poslednému dielu napíšem v pokračovaní článku. PART 3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára